Передплатний індекс видання – №61821. е-mail: zorya01@mail.ru, zorya01@ukr.net

Потяг «Одеса – Рахів» вже курсує. Наступний проект – «Рахівські велодрезини»

П. Одеса 1 П. Одеса 3 П. Одеса

16-го січня, вперше в історії Рахівщини, до райцентру прибув потяг №26, який з’єднав Гуцульський Париж з Південною Пальмірою.
На вокзалі перший рейс „Одеса – Рахів” зустрічали хлібом-сіллю містяни та учасники самодіяльного оркестру гуцульських інструментів РБК. З урочистими промовами до екіпажу потяга та присутніх звернулися голови районних держадміністрації й ради Павло Басараба і Василь Дан та начальник поїзда Павло Ульяницький.
Очільники Рахівщини щиро подякували всім, хто доклав зусилля до відкриття цього вигідного для краю залізничного маршруту, а детально про реалізацію ціє ідеї йшлося у зверненні активіста Івана Шостака, яке зачитав ведучий Антон Візавер.

Громадський активіст Іван ШОСТАК:

“Маємо ще одну урочисту подію, пов’язану з розширенням географії заліз­ничних сполучень Рахів­щини – відкриттям нового сполучення «Одеса – Рахів». Про його затребуваність можна розповідати багато, однак зверну увагу лише на кілька особливих деталей:
1) доступна вартість про­їзду: з Рахова до Одеси можна дістатися за 130-150 грн. у плацкартному вагоні або за 220-240 грн. у купейному вагоні чи за 513-570 грн. у вагоні люкс, з урахуванням вартості постільної білизни та чаю;
2) зручний варіант ранкового виїзду зі Львова в напрямку Рахова – о 7:07 та зручне вечірнє прибуття з гір до Львова – о 22:57, що є доброю альтернативою до наявного поїзда «Львів – Рахів» з такою ж вартістю про­їзду;
3) альтернативне сполучення з Тернополем та Хмельницьким.
Трохи про історію творення маршруту. Від моменту задуму до моменту реалізації збігло рівно два роки – з грудня 2015-го до грудня 2017-го року. Стільки часу знадобилося, щоб переконати залізничників у привабливості цього маршруту для потенційних пасажирів. В результаті маємо неспростовні підтвердження – глибина повної реалізації місць – три тижні.
Головними неофіційними але об’єктивними контраргументами залізниці були складнощі з локомотивною тягою – гострий брак локо­мотивів, які можуть долати складні гірські профілі та плани колії, а також складнощі з інфраструктурою – короткі платформи, відсутність додаткових колій та відсутність роз’їздів у Татарові та Квасах. Однак вдалося знайти компромісне рішення – черезденне почергове курсування поїздів з Рахова до Харкова та до Одеси. В день курсування поїзда «Рахів – Харків» маршрут одеського поїзда обмежений до станції Яремче, що теж дозволяє скористатись ним для поїздки в Одесу.
Не обійшлося, звісно, без підтримки органів державної влади та місцевого самоврядування, а також зацікавлених громадських організацій. Варто віддати належне Яремчанщині та Верховинщині – одвічних конкурентів Рахівщини у боротьбі за туристів, які надали офіційну підтримку моїй пропозиції щодо залізничного сполучення «Одеса – Рахів». Це гідний приклад конструктивної співпраці.
Велика підтримка моєї пропозиції була від Рахівщини – від районних держадміністрації й ради, від міськради, від багатьох населених пунктів Рахівщини, а також від Тячівської міської ради. Велика дяка Вам за активну підтримку сполучення «Одеса – Рахів».
Окрема подяка за підтримку голові обласної держадміністрації Геннадію Геннадійовичу Москалю. Дякую також обласній раді, яка ухвалила звернення до Міністра інфраструктури України та Голови правління Укрзалізниці про призначення поїзда «Одеса – Рахів», однак за іронією долі саме в цей день Укрзалізниця самостійно ухвалила відповідне рішення.
Дякую народному депутату України Валерію Валерійовичу Лунченку, який підтримав мою ініціативу та звернувся з депутатським зверненням до Укрзалізниці.
Спасибі Оресту Дмитровичу Климпушу та Федору Дмитровичу Гамору, з якими ми спільно реалізували наш перший проект – залізничне сполучення «Київ – Рахів», успіх якого став одним із незаперечних аргументів на користь популярності Рахівщини в туристів з різних регіонів України. Принагідно анонсую свій наступний проект – «Рахівські велодрезини», який відкриє залізничне сполучення у південному напрямку від Рахова – до румунської Трансільванії. Це логічне продовження до Європи наявних у Рахові залізничних маршрутів.
Дякую організаторам, залізничникам та гостям сьогоднішніх урочистостей за увагу до цієї вагомої події в історії Рахівського краю”.